ZHOUSHAN- Mingke Zhang

Jo

Em dic Mingke Zhang. Sóc de la Xina. Tinc 18 anys. Sóc una mica grassa i una mica tímida, però sóc simpàtica i generosa.

Jo. Mingke Zhang

Jo. Mingke Zhang

Fa tres anys que visc a Barcelona. Ja he acabat l’ESO i ara només estudio llengües: català, castellà i anglès. Quan acabi d’estudiar llengües, vull continuar estudiant. Visc al barri de Sant Martí.

 Barcelona és una ciutat turística i m’agrada molt el temps que hi fa, perquè no m’agrada que faci molta calor ni molt fred. També m’agrada molt anar a la platja; el mar de Barcelona és molt blau i net i la gent és molt oberta. Els menjars típics de Barcelona també són molt bons i m’encanten la paella i el biquini. Parlo xinès, català, castellà i una mica d’anglès. He après català perquè el català és la primera llengua oficial de Barcelona i Catalunya. El castellà també és molt important per viure a Espanya. Cal estudiar català i castellà per estudiar i viure a Barcelona.

La ciutat

La meva ciutat es diu Zhoushan, és al sud de la Xina, a prop de Xangai. És un arxipèlag, té 1.390 illes, i la capital de la ciutat de Zhoushan és l’illa de Zhoushan.

La Plaça de la cultura

La Plaça de la cultura

És l’illa més gran i es diu així perquè la forma que té s’assembla a un vaixell ( zhou significa vaixell).

La ciutat de Zhoushan té un àrea total de 22.200 quilòmetres quadrats. La zona marítima en té 20.800 . Té 1.121.300 residents. Zhoushan és una ciutat famosa per la pesca, el port i el turisme. És la ciutat de la Xina més important en producció de productes del mar i també en el seu processament i comercialització. La ciutat és coneguda com “el magatzem de peix del mar de l’Est” i “la ciutat de la pesca de la Xina”.

Pescadors de Zhoushan

Pescadors de Zhoushan

Jo vaig néixer a Daishan, comtat de Zhoushan, i ara visc a Barcelona. La meva ciutat és molt diferent de Barcelona. Zhoushan és una ciutat molt animada, cada dia es pot veure moltíssima gent al carrer. També la forma de viure és molt diferent de la de Barcelona: la gent mai va a dormir gaire tard ni s’aixeca tard. Normalment, quan la gent té una cita, els agrada arribar més d’hora, i als barcelonins els agrada més arribar puntuals. El menjar també és diferent perquè, com a la majoria de la Xina, la gent menja més verdures i fruites que carn. A la gent de la meva ciutat li agrada més el peix que la carn, també. A més, només es fan tres àpats al dia. En general tenim patrons molt estables de vida; més que a Barcelona.

La meva ciutat és una ciutat turística. Coneguda també com a “illa del complex turístic”, és famosa, entre altres coses, per ser la seu d’alguns llocs sagrats per als budistes. Té moltes festes com l’Arena Festival Internacional d’Escultura, el Nanhai Guanyin Cultural Festival, el Festival dels Plats de de Marisc Xina , el Xina Marine Culture Festival i el Carnestoltes Sigui Mud (festa de Carnestoltes amb fang). També té diversos museus: el Museu de la Cultura de Zhoushan, el Museu del Tifó, el Museu de la Sal i el Museu del Far. Són famosos també un tipus de dibuixos que anomenem “dibuix del pescador”, que retraten la vida dels pescadors de Zhoushan.

Ding Hai Shen Zheng. Artefacte molt sagrat per a algunes cultures del mar de la Xina

Ding Hai Shen Zheng. Artefacte molt sagrat per a algunes cultures del mar de la Xina

La ciutat somniada

El que més m’agrada de la meva ciutat: Un monument que m’agrada molt és el Ding Hai Shen Zheng és un artefacte molt sagrat per a algunes cultures del mar de la Xina. Segons el mite, aquest objecte protegeix la gent que viu a prop del mar contra els possibles accidents i altres perills . Els quatre dragons que hi apareixen representats protegeixen cadascun una direcció del mar. Nosaltres els anomenem: Rei Dragó de l’Oest, Rei Dragó de l’Est, Rei Dragó del Nord i Rei Dragó del Sud.

Un carrer: El carrer Anlan. És un carrer per passejar, hi ha moltes botigues de roba, sabates, etc.

Un lloc per passejar i ballar: La plaça de la Cultura és una bonica plaça on la gent de Zhoushan passeja. És molt divertit perquè també és un lloc on ballar! Cada dia la gent balla a la plaça per fer esport i tothom que vulgui s’hi pot unir!

Un menjar: El cranc marinat és un menjar típic de Zhoushan, que és un lloc on es menja molt peix. A mi m’encanten una mica salats i amb vinagre. Deliciosos!

Una festa: M’agrada molt el China Marine Culture Festival . Se celebra entre el 18 de juny i el 5 de juliol. S’organitzen exposicions de les cultures de mar de la Xina. També hi ha música, focs artificials i jocs diversos.

Una època de l’any: És molt interessant anar-hi per Carnestoltes, ja que se celebra l’anomenat “ “Carnestoltes Sigui Mud” (Carnestoltes de Fang). Se celebra un carnestoltes molt especial amb exhibicions de patinatge, el joc d’estirar la corda i la lluita en el fang.

El museu del far

El museu del far

L’estiu també és una bona època per anar-hi. Es pot visitar l’illa Xiushan, on hi ha el parc temàtic Mud, on es pot jugar o lliscar sobre el fang. També s’hi celebra l’Arena International Festival d’Escultura.

Els museus: Zhoushan té el Museu del Tifó, el Museu de la Sal, el Museu de la Defensa Costanera, el Museu del Far, etc. Podem visitar aquests museus i entendre les histories de la ciutat.

Fira llarga del peix

Fira llarga del peix

Una hora del dia: La nit de Zhoushan té molts encants singulars. A la vora del mar, cada nit s’hi col·loca el que anomenem “La Fira Llarga”, una fira amb moltes parades de marisc. La gent menja marisc fresc mentre escolta el so de les onades trencant contra les roques. No us fa sentir molt relaxats, lleugers i còmodes, d’imaginar-vos-ho?

El dibuix del pescador: Un tipus de dibuix molt propi de Zhoushan és l’anomenat “dibuix del pescador”, on es retraten les vides dels pescadors de la zona.

El Carrer Anlan

El Carrer Anlan

FITXA TÈCNICA

Situació geogràfica: Nord-est de la província de Zhejiang. Costa oriental xinesa

Població: 970.000 habitants

Moneda:  Iuan

Llengua/llengües:  Xinés mandarí

Com arribar-hi: A Zhoushan hi ha un aeroport al que es pot arribar des de Barcelona fent escala a Xangai però el preu es bastant alt i amb les escales es perd molt de temps. Una manera més econòmica (i ràpida) d’arribar-hi és volar a Xangai i després arribar en cotxe fins a Zhoushan

Duració del viatge:  Si es vola directament a Zhoushan la durada del viatge és de 37 hores (tenint en compte les escales).  Si es vola a Xangai el vol triga unes 18-20 hores a les que cal sumar 3h 30 de cotxe.

Preu aproximat del bitllet: Barcelona-Zhoushan aproximadament 1.000 euros anada i tornada. Barcelona- Xangai aproximadament 500 euros anada i tornada