BELO HORIZONTE – Ronan Ornelas Da Souza

Jo

Em dic Ronan Ornelas, sóc brasiler i tinc 36 anys. Em dedico a la reparació d’equipaments electrònics a Barcelona, que és on visc des de fa set anys. Les meves principals aficions són nedar i escoltar música.

Jo a São Geraldo, el meu barri

Els motiu pel qual vaig venir a Barcelona va ser perquè hi tenia un amic que m’hi va convidar i, com que des de sempre he tingut curiositat per conèixer nous llocs i cultures vaig decidir fer aquest viatge. Al principi de tot vaig haver de passar per un procés d’adaptació a la vida barcelonina, però m’he pogut integrar a la ciutat sense cap problema, sobretot gràcies als amics que he fet i que encara conservo. Actualment, visc al districte de Sant Martí, al barri de La Verneda i la Pau.

M’agrada molt aquest barri perquè és modern i molt arbrat i, a més es troba molt a prop de la platja i dels centres comercials. M’agrada especialment la Rambla Prim, perquè és ampla, té carril bici i un passeig. Em sento còmode vivint a Barcelona per les platges maques, perquè és una ciutat moderna i els barcelonins i barcelonines són persones receptives i amables. Encara estic aprenent català. Penso que quan vas a un lloc on es parla un altre idioma, cal aprendre’l perquè això facilita la incorporació a la cultura del país. A més, el català m’agrada perquè la fonètica m’és familiar.

La ciutat

He nascut a la ciutat de Belo Horizonte, nosaltres l’anomenem “Beagá”. Està situada al sud-est del Brasil i és la capital de la província de Minas Gerais. Es troba a uns 450 quilòmetres de Rio de Janeiro. La població és de gairebé 2 milions i mig d’habitants.

Venda de gran varietat de formatges al Mercat Central

Al Brasil parlem portuguès i la moneda és el real. L’extensió de 330 km2 de Belo Horizonte està envoltada de muntanyes que li proporcionen una gran bellesa. A nosaltres, els mineiros, ens agrada molt el formatge i per això tenim el famós päo de quiejo (pa de formatge).
Vivia al barri de São Geraldo (Sant Gerard) a la regió est de la ciutat, amb una població de 20.000 habitants aproximadament.
El que més m’agradava del barri era la plaça principal que duia el mateix nom del barri. En aquesta plaça quan era jovenet quedava amb els amics durant les nits de diumenge després de sortir de l’església. La diferència entre on visc ara, a la Verneda i la Pau i el barri de São Geraldo és que a Belo Horizonte quan sortia al carrer sempre em trobava molts amics meus i coneguts, en canvi aquí no tant.

Parc municipal al centre de Belo Horizonte

A la Verneda, els carrers són més amples i tranquils i puc anar a la platja i als comerços caminant. La vida a São Geraldo era diferent, allà hi tenim muntanyes molt a prop i cascades molt maques per refrescar-nos els dies de més calor.
També, m’agradaria parlar de la Plaça da Liberdade (Plaça de la Llibertat ). És una plaça on hi ha edificis d’estil eclèctic amb elements neoclàssics. Durant una època de la meva vida vaig viure-hi a prop. Belo Horizonte és la tercera ciutat més important i té molta oferta cultural i d’oci: teatres, cinemes, museus, parcs, etc.

La ciutat somniada

La Plaça da Liberdade, on acostumava a fer fúting

El que més m’agrada de la meva ciutat. M’agrada la Plaça da Liberdade perquè recordo que cada nit sortia a fer fúting per la plaça i gaudia d’aquells moments de desconnexió.

El meu carrer preferit. L’avinguda Afonso Pena és la meva preferida perquè hi ha molts centres comercials i el parc municipal. Cada diumenge, en aquest carrer s’hi fa una fira d’artesania, art i menjars típics. A dalt de tot del carrer, hi trobaràs la plaça del Papa, des d’on tindràs una vista de tota la ciutat i podràs gaudir d’una posta de sol meravellosa.
 Un lloc per passejar. M’agrada passejar pel parc Mangabeiras i la Lagoa de Pampulha.

Un menjar. El Frango com Quiabo e Angú, un plat fet amb pollastre, blat de moro i el quiabo, un tipus de vegetal.

Les Festas Juninas a Belo Horizonte.

Un restaurant. “La Greppia ” és una taverna i restaurant molt cèntric on durant el dia es poden menjar plats típics i carns i, a la nit, ofereixen menjar italià de tot tipus.

Una botiga o un mercat. A Belo Horizonte hi ha el Mercat Central, que és una gran atracció de la ciutat. S’hi poden trobar animals, flors, productes d’artesania, fruites, gran varietat de formatge i la tapa més famosa, Fígado com Giló.

Un lloc on ballar. M’agrada molt la discoteca el Forró del Mangabinha.

Parque Mangabeiras.

 

Una festa o tradició típica de la meva ciutat que m’agrada especialment. S’hi fan moltes festes tradicionals com ara les Festas Juninas (Festes de Sant Joan), que se celebren amb menjars típics i balls al voltant de les fogueres.

Una hora del dia en què la meva ciutat em sembla més bonica. Belo Horizonte és una ciutat maca durant tot el dia, però la posta de sol és impressionant.
Una època de l’any en què recomaneu anar-hi. Brasil és tropical, pots anar-hi quan vulguis perquè, en general, farà bon temps, entre 18 i 23 graus centígrads, però per Cap d’Any és habitual que plogui.

La meva germana Clarice i jo a la fira d’artesania de l’avinguda Alfono Pena, prenent-nos una aigua de coco.

Dinar en família per degustar Frango com Quiabo e Angú.

FITXA TÈCNICA

Belo Horizonte – Brasil

Situació geogràfica. Amèrica del Sud. Belo Horizonte està situada al sud-est del Brasil envoltada per la Serra do Curral. És la capital de l’Estat de Minas Gerais i es troba a uns 716 quilòmetres de Brasília, la capital, i a uns 450 de Rio de Janeiro

Població de la ciutat. 2.375.444 habitants

Moneda. Real

Llengua/llengües. Portuguès

Com arribar-hi. Des de Barcelona, cal fer escala a Lisboa per arribar a l’aeroport de Belo Horizonte-Tancredo

Durada del viatge. 13 hores

Preu aproximat del bitllet d’anada. Uns 600 euros